Rozendaalweg

Rozendaalweg
ECHELPOELHOEVE, Rozendaalweg: landelijk / mooi / historisch, foto: H. Vermeir

maandag 7 maart 2011

Toon HERMANS/ ter ere van Toon; "Mijn eerste"

Toon Hermans  

 
 Mijn eerste

Mijn eerste meisje had een bloes
met veertig knopen
en als je lekker wilde vrijen
met zo'n wicht,
dan moesten één voor één
die veertig knopen open
en voor pa eraan kwam,
moest weer alles dicht.
Dan vloog ze schichtig
  als een vogel uit je armen
    en ik zat weer netjes bij 
mijn koffie en mijn sprits,
                                            toch had dat knoopjes-knopen
                                        zo zijn eigen charme,
                                          ik had het echt niet willen
                                        ruilen voor een rits.

                                          Toon Hermans

Uit: "Don Bosco Vlaanderen", 115de jaargang, maar-april 2011, p.4.

Toen humor nog iets menselijks had,
nu is humor bij sommige stand-up comediens verworden tot iets dierlijks ...


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten