Rozendaalweg

Rozendaalweg
ECHELPOELHOEVE, Rozendaalweg: landelijk / mooi / historisch, foto: H. Vermeir

vrijdag 23 augustus 2019

HUMOR in WOORD & BEELD


- Dus kinderen onthoudt het nu goed:
edele metalen roesten niet. Nu noem er mij eens enige op!
- Goud    - Goed
- Zilver    - Goed
- Verder!
En dan roept er eentje van de achterste banken:
- oude liefde meester.

                          *  *  *



- Fred, ik heb een verrassing  voor uw verjaardag.
- Werkelijk, liefste ... wat is 't wel?
- Wacht 'n ogenblik - ik zal 't aantrekken.


- Kijk, hebt ge weer 'n papegaai bijgekocht?
- Tja die van m'n vrouw kan niets anders zeggen dan: "Ge hebt weer as op m'n tapijt gemorst.".
- Maar nu leerde ik de mijne : " 't Eten is weer aangebrand."

                            *  *   *

Sergeant: "Jansen, verbeeld u nu eens dat ge op een avond op wacht staat en dat de ineens door een paar stevige armen omvat wordt, gij en uw geweer. Wat zoudt ge dan doen?"
Jansen: "Ik zou zeggen: Kom Marie, maak geen grappen."

                           *  *  *
- Vader, wat is eigenlijk beleefdheid?
- Beleefdheid, mijn jongen, is, als ge de mensen niet laat merken wat ge van hen denkt.

                                                            #      #     #


Bron

"Ons Volk",j.g. XX, nr. 39, 1934, blz. 633/634

Geen opmerkingen:

Een reactie posten