Rozendaalweg

Rozendaalweg
ECHELPOELHOEVE, Rozendaalweg: landelijk / mooi / historisch, foto: H. Vermeir

dinsdag 29 april 2014

Humor in woord en beeld moppen/jokes






Zij: Halen we de trein van 10u40 nog ?
Hij: Gemakkelijk, we zijn 23uur45 minuten te vroeg.(1)


TELEFOONGESPREK

"Met wie spreek ik ?"
"Met Jansma"
"Wat zegt u?"
" Jansma.
J van juttepeer,
A van ananas,
N van noot,
S van sinaasappel,
M van mandarijn,
en A van appel,
verstaan?"
"Jazeker, meneer fruitsla!"(1)





GOED NAGEDACHT

Iemand vroeg aan een vader wiens dochter getrouwd was met een tuinier:
"Bezoekt ge uw dochter dikwijls?"
"Alleen als het slecht weer is en het regent."
"Waarom dan juist?"
"Ja, zie je, zei de man ontwijkend, anders moet ik de bloemen gieten."(2)





MISLUKT
In een krant stond het volgende:
"De man die gisteren mijn brieventas opgeraapt heeft, is gekend. Hij wordt verzocht deze terug te brengen."
's  Anderendaags stond er in dezelfde krant in dezelfde kolom:
"Het doet me plezier, dat je me herkend hebt! Je kunt onmiddellijk uw brieventas bij mij thuis ophalen...(2)










Verwijzing:

De prenten komen uit: Weekend,  nr.340, 7 sept. 1952, p.30
Ibidem, p.10. (1)
Ibidem, p.13. (2)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten