Rozendaalweg

Rozendaalweg
ECHELPOELHOEVE, Rozendaalweg: landelijk / mooi / historisch, foto: H. Vermeir

maandag 19 mei 2014

Efficient "paardemiddel" bij moeilijke stoelgang



Enkel dagen geleden had ik een verstoppende stoelgang. Na een dag of drie verschenen de uitdrijvingskrampen, maar zonder het verhoopte resultaat. De krampen bleven met golven aankomen.
Het was zondag en dokters en apothekers waren dicht.

Toen ging mijn vrouw om hulp bij de buren. Niemand had een lavement;
maar de kat kwam uit de mouw toen een dame van tachtig zei "Ik eet in dat geval een vijftal speculazen die in zwarte koffie gedoopt worden, en ik heb altijd al goed resultaat gehad."



Ik probeerde dat ook en na een kwartuur was het resultaat er. De stoelgang verliep zoals een fluitje van een cent. De volksgeneeskunde  haalde het op...

EREUKa!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten