Rozendaalweg

Rozendaalweg
ECHELPOELHOEVE, Rozendaalweg: landelijk / mooi / historisch, foto: H. Vermeir

zondag 14 augustus 2011

amor die GELUKKIG happiness GLÜCK love : gevleugelde woorden: HORATIUS

 
Geluk. Foto: H.F.E. Vermeir
Ik maakte de foto een jaar of acht geleden in Fiesland, maar ik kan de kunstenaar en plaats niet achterhalen. Indien iem. mij die wil bezorgen, wens ik die er nog graag bij te vermelden.


GELUKKIG

Driemaal en nog veel méér heet ik gelukkig
 hen die een vaste band snoert en wier liefde
niet eer door onwijs twisten wordt verbroken
dan op de allerlaatste van hun dagen!


Quintus HORATIUS Flaccus (° 8 dec. 65 v.C. ) uit "Ode 13: Aan Lydia", laatste strofe 

Felices ter et amplius
quos irrupta tenet copula nec malis
divulsus querimoniis
suprema citius solvet amor die.

Uit: Anton van Wilderode: "Voltooid mijn monument: de oden van Horatius", Davidsfonds, s.d., p.46.

Een moderne variant:



http://www.boekenwarenhuis.nl/boek/find-love-a-journey-to-love-a-mazing-art-b-j-challa 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten