Rozendaalweg

Rozendaalweg
ECHELPOELHOEVE, Rozendaalweg: landelijk / mooi / historisch, foto: H. Vermeir

maandag 23 juni 2014

Een gedicht / een lied per maand: van Kwatrijn tot dubbele bodem. Karel de Grote en Sinterklaas



De vrouw van
Karel de Grote
Zei alleen:
"Soms in zijn blote...?!"

Ruiterbeeldje van Karel de Grote of van zijn kleinzoon Karel de Kale,
9de eeuw, Museum a/d Keizerplaats, Ingelheim a/d Rijn.
In: OKV, nr.2, 52ste jg., p.7.

Als je hem
In Congo ziet
Heeft Sinterklaas
Een witte Piet...















Pankarte buiten, voor een van de winkels op de IJzerenleen  voor 6.12.2013.



"Ik verander
Wijn in water",
Zei de dronkaard...
Maar wat later...!?


Uit: "Zin in onzin in Kwatrijnen" van Peter Boshoef,  lannoo, tielt, s.d., p. 29 en 31.


CASIMIR

Mijn eerste kat hiet Casimir,
zij jongde altijd katten,
soms al eens twee, soms al eens vier.
Ik lei ze in de watten.

Ze jongde drie, vier keer per jaar
- men sprak al van schandalen -,
en ik weet werkelijk niet waar
zij alles steeds bleef halen.

Nu is ze dood en ver van hier,
ze verdronk in het water.
Ik dronk verdrietig meters bier
en 'k zit nu met een Kater.



TOPPUNT

Ik ben zo zedig, Lieveheer,
dat ik mijn dromen censureer.



Uit:: " De tweede 'Muzen..' ", Jos Ghysen en Louis Verbeeck, Vlaamse pockets, Heideland, Hasselt, 1964, 2de druk, p.109 en 113. De twee bovenstaande verzen zijn van Louis Verbeeck.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten