Rozendaalweg

Rozendaalweg
ECHELPOELHOEVE, Rozendaalweg: landelijk / mooi / historisch, foto: H. Vermeir

zaterdag 17 september 2016

"GELUK was toen nog heel gewoon" een lied / een gedicht





https://www.kaartje2go.nl/liefde-kaarten/in-vuur-en-vlam

Poëzie

De drang naar geluk
vindt rust in poëzie
gedachten, gevoelens
die de geest beroeren
als vlammen
die het hout doen gloeien
oplaaiend
in kostelijke warmte en licht
weerspiegeld op papier
in vers of gedicht.          Ien Friele - Ferwerda





https://www.google.be/search?q=drie+parels  
Drie parels 

Drie parels kreeg ik in mijn schoot geworpen
tijdelijk te leen, doch nooit als bezit

zij hebben hun eigen waarde verworven,
zijn in goud gevat door de Edelsmid.

Dankbaar mag 'k er soms naar kijken,
rijkdom valt mij best ten deel,

even mag 'k me ermee verrijken
en dat doet mij dan heel veel!

 Ien Friele - Ferwerda (Groningen 29 september 1929)


https://www.google.be/search?q=zonnebloem         
  
Al vroeg zette zij haar gedachten op papier in brieven, stukjes en later in gedichten.
Meer dan 10 jaar is zij lid van de Gooise amateur dichterskring "De Bron". zij tracht in eenvoudige verzen menselijk en onderhoudend over te komen. Zoals zij zelf zegt.
'Ik kan vaak meer zeggen in enkele zinnen op papier dan in hele gesprekken. Hierin kan ik me uiten en van me afschrijven.
 Ik ben niet literair geschoold, maar tracht in directe bewoordingen de mensen én mijzelf te bereiken,ook in geestelijk opzicht." Bussum, september, 1989.

De bovenstaande gedichten komen uit:
 Heel Gewoon, gedichten van Ien Friele - Ferwerda, uitg. A.G. Schoonderbeek, Laren, s.d(1989 ! ).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten