Rozendaalweg

Rozendaalweg
ECHELPOELHOEVE, Rozendaalweg: landelijk / mooi / historisch, foto: H. Vermeir

zondag 5 februari 2017

STAPSTENEN , een lied / een gedicht , BARMHARTIGHEID



https://www.google.be/search?q=stapstenen&biw

STAPSTENEN voor februari, een gedicht voor het JAAR van de BARMHARTIGHEID

Verloren zonen, verloren dochters,
verloren vaders, verloren moeders,
verloren mensen, zonder land,
zonder bezit

Nergens gebeurt er iets op aarde
dat mij niet aanbelangt
ik ben als mens geen eiland

In het groot kan ik er
weinig aan doen
wel in het klein:
onterechte beschuldigingen
kan ik weerspreken
veralgemeningen
doorprikken
me niet laten regeren
door de angst
en me proberen
in te leven
in wat ik me zelfs
niet voorstellen  kan

Hieronder staat op de kaart een tweede deel.
De teksten vertrekken vanuit het leven
en daarop wordt God aangesloten in een gebed.


Tekst van Erik GALLE, www.halewijn.info@halewijn NV
 Eén van de " 12 stapstenen naar barmhartigheid" van de maand februari,
Kijk ook op de link www.jaarvanbarmhartigheid.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten