Rozendaalweg

Rozendaalweg
ECHELPOELHOEVE, Rozendaalweg: landelijk / mooi / historisch, foto: H. Vermeir

woensdag 29 augustus 2012

Zin in Onzin in Kwatrijnen VROUWEN




Een doordenkertje uit "Charlie", 1973
Bij de bovenstaande prenten:

De dag begint            De hemel is grijs                                   De zee is zwart
De lucht is grijs          Ik ben een kerk binnengegaan               De politie hield me aan
                                 en ik bad voor het einde van de
                                 technologie
FEIFFER                  Ik ben veroordeelde  omdat ik
                                 samenspande om te overleven               De hamer... (5)

----------------------------------------------------------------------------------------------


" Als vrouwen
  Uit elkaar gaan
  Blijven ze
  Nog even staan."(1)(p.4.)

"Ze trouwde
 Een weduwnaar
 Die ook weer
 Doodveel hield van haar.."(2)(p.18)

"Ik vroeg mist
  Je vrouw je nooit?
  Hij zei ja,
  Als z'er naast gooit..."(3)(p.26)

"Na het vallen
 Van haar broekje
  Kreeg de vrouw
  Een open doekje..."(4)(p.33)


"Zijn vrouw vroeg waar
  Was jij vannacht?
  Hij zei, 'k stond voor
  Je deur op wacht..."(5)(p.47)



Winnaar Cartoonale Knokke/Heist 2011 Pol Leurs








Referenties:

Peter BOSHOEF, Zin in Onzin in Kwatrijnen, Lannoo, s.d., dl. VIII.(1),(2),(3),(4).
Cartoon van FEIFFER, in: Charlie, striptijdschrift, nr. 48, jan. 1973, p.15.(5)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten