Rozendaalweg

Rozendaalweg
ECHELPOELHOEVE, Rozendaalweg: landelijk / mooi / historisch, foto: H. Vermeir

zaterdag 26 november 2016

oldtimers NASH 1931 gravure






De tekening en de zwart/witte tekst uit: "L'Illustration", 18 juillet 1931, annoces p. XVII
De middenprent uit WIKIPEDIA

In het "Interbellum" was het automerk in volle ontwikkeling en we lezen in bovenstaande tekst hun troeven:
een gesynchroniseerde versnellingsbak, een dubbele verlichting, een stille tweede versnelling. Alle nieuwe 6 en 8 cilindermodellen hadden deze vernieuwingen en bovendien was er nog de 'elegante' carrosserie.

Zij hadden vertegenwoordigers in: Frankrijk, Denemarken, Portugal, België, Oostenrijk, Hongarije Roemenië, Estland, Spanje, Zwitserland, Finland, Noorwegen, Engeland, Zweden, Nederland, Tsjechië - Slovakije, Griekenland en Duitsland. Allemaal (- Zwitserland) landen van de Europese Unie nu.

Nash Motors Company was an American automobile manufacturer based in Kenosha - Wisconsin, in the United States from 1916 too 1937. From 1937 too 1954, Nash Motors was the automotive division of the  Nash - Kelvinator Corporation . Nash production continued from 1954 to 1957 after the creation  of the American Motors Corporation.

Nash pioneered some important innovations; in 1938 they debuted the heating and ventilation system which is still used today, unibody construction  in 1941, seat belts in 1950, a US built compact car in 1950, and muscle cars in 1957. (Wikipedia)

De maatschappij Nash maakte auto's in Kenosha -Wisconsin (U.S.A.) van 1916 tot 1936. Van 1937 tot 1954, was 'Nash Motors' een onderdeel van Nash - Kelvinator Corporatie. De productie  ging verder van 1954  tot 1957 na het ontwikkelen van 'American Motors Corporation'.

Nash ontwikkelde enkele belangrijke vernieuwingen; in 1938 begonnen zij met een verwarmings- en een ventilatiesysteem dat tegenwoordig nog wordt toegepast , compakte constructie vanaf 1941, veiligheidsgordels in 1950, en de ontwikkeling van alles-in-een model in 1950, en een zogenoemde gespierde wagen in 1957.

Nash Motors was founded in 1916 by former General Motors  president Charles W. Nash who acquired the Thomas B. Jeffrey Company. Jeffery's best-known automobile was the Rambler whose mass production from a plant in Kenosa - Wisconsin began in 1902.
The 1917 Nash Model 671 was the first vehicle produced to bear the name of the new company's founder. Nash enjoyed decades of success by focusing its efforts to build cars "embodying honest worth ... [at] a price level which held out possibilities of a very wide market."(Wikipedia)


In 1916 stichtte  voormalig 'General Motors' president   Charles W. Nash  'Nash Motors'.  Hij verwierf de 'Thomas B. Jeffrey Company'. De wagen geproduceerd door Jeffery die het best in de markt lag, was de 'Rambler', die in Kenosa - Wisconsin sedert 1902 in massa geproduceerd werd.
Het Nash model 671 uit 1917 was het eerste model dat de naam droeg van de oprichter van de nieuwe maatschappij'. Nash genoot tientallen jaren van van het bouwen van auto's " door het ontwikkelen van een waardevol product aan een prijsniveau dat mogelijkheden creëerde op een grote wereldmarkt."

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen