Rozendaalweg

Rozendaalweg
ECHELPOELHOEVE, Rozendaalweg: landelijk / mooi / historisch, foto: H. Vermeir

zondag 24 oktober 2010

BONHEIDEN: " 't Kaaskot' - AMBACHTENMARKT












 de Heemkring " 't Kaaskot"  Bonheiden

Wanneer we af en toe onze kleinkinderen van school ophalen in Bonheiden
parkeren we meestal aan de kerk van Bonheiden. Daar op de dat plein is rechts een huisje van de Wereldwinkel en een huisje van de Heemkring. Op het uur dat wij daar komen zien we daar nooit activiteit en op het eerste zicht is het lokaal ook niet zo aantrekkelijk. Hoewel mijn nieuwsgierigheid nam toe ...

HEEMHUIS , Kerkplein 1, Bonheiden



Op zondag 10 oktober belandde ik in Krankhoeve, want ik had vernomen dat daar een ambachtenmarkt was.
Toen ik toekwam viel het mij al onmiddellijk mede.

Foto: H.F.E. VERMEIR


De ambachtenmarkt was gestoffeerd met activiteiten van de verschillende werkgroepen van de kring: vilten, gebruik van kruiden, schilderen op zijde, bloemschikken, kantklossen, patchwork, spinnen, weven, smeden, schilderen op stof, heemkunde en breien. Bovendien was er ook nog : mandenvlechten, houtdraaien, kuipen maken en houtsnijkunst. Een pleiade van activiteiten die zich mocht verheugen in een grote belangstelling.


Foto: H.F.E. VERMEIR


Allerlei ambachten werden gedemonstreerd w.o smeden. Ze hebben zelfs een activiteit smeden, elke woensdag van 19u30 tot 22uur.

 Toen ik verder wandelde langs de cafeteria zat die "bomvol".
Achter in de hoeve was het prachtige bloemschikken en boven de vooral vrouwelijke handwerken.


Foto: H.F.E. VERMEIR




Hier een beeld van de kanttentoonstelling..

Info voor de activiteiten van de kring:

B. DOMS
Oude Kasteellaan 8, 
2820 Bonheiden
015 / 51.59.05

Geen opmerkingen:

Een reactie posten